تنگناها و مشکلات تولید و بازاریابی و نیز مسیرهای مختلف بازاررسانی و خدمات مربوط به آن از قبیل حمل و نقل, بسته بندی, انبارداری, درجه بندی و استاندارد گل رز هلندی در شهرستان اصفهان, به عنوان یکی از عمده تولید کننده های این گل, مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا, مقادیر حاشیه بازاریابی, سهم عوامل بازاریابی در حاشیه بازاریابی, ضریب هزینه بازاریابی و کارایی بازاریابی محاسبه شد. اطلاعات این تحقیق از طریق تکمیل پرسش نامه از 38 تولید کننده, عمده فروش (پخش کننده های گل های شاخه بریده) و خرده فروش (گلفروشی های سطح استان) و مصاحبه حضوری با 4 شرکت مشاوره در زمینه تولید و بازاریابی رز هلندی جمع آوری شد. نتایج تحقیق نشان داد که 56.5 درصد تولیدکنندگان فقط فعالیت تولیدی دارند و هیچ گونه فعالیتی در زمینه صادرات به کشورهای خارجی و حتی استان های دیگر نداشته اند. کارایی تکنیکی (78.17 درصد) در مسیر اصلی بیشتر از کارایی قیمتی (34.67 درصد) است و کارایی بازاریابی محاسبه شده نشان می دهد که به ازای هر 100 ریال هزینه خدمات بازاریابی, 188 ریال ارزش افزوده ایجاد می شود. بر اساس نتایج به دست آمده, مشکلات بازار رز هلندی بررسی و پیشنهاداتی در زمینه حل مسایل موجود و بهبود تولید و بازاررسانی گل رز هلندی ارایه گردیده است.